Van Amsterdam naar Windhoek

11 maart 2017 - Windhoek, Namibië

We hadden een voorspoedige reis; we zaten echt heel relaxed in het vliegtuig. Ondanks de lange vlucht van 12,5 uur kwamen we redelijk fris aan. Omdat Windhoek zo'n 8500 km is, en een Airbus dat net niet/wel haalt, hebben we nog een tussenlanding gemaakt in Luanda, Angola om bij te tanken. Bij het openen van de vliegtuigdeuren kwam de warme Arikaanse lucht ons al tegemoet. Zon, 25 C en een strakblauwe hemel; dat gaat helemaal goed komen. We stonden gelukkig vooraan bij Immigration, achter ons direct een lange rij, en daarna door naar de Car Rental. Werkelijk een spiksplinternieuwe Toyota Fortuner 4wd, met net 1000 km op de teller. Als dat maar goed gaat.....  Het was al wat verontrustend dat we de jongens van de verhuur allemaal persoonlijk moesten beloven, vergezeld van voodoo handgebaren, dat we goed op de auto zouden passen. Nog interessanter was dat we eerst een veiligheidsbriefing powerpoint kregen ' hoe auto te rijden in Nambie'. We begrijpen nu waarom dit land laatst nog voorkwam in het programma ' Gevaarlijkste wegen ter wereld'. Ook kwam nog een aardige dame langs met onze gps en satelliettelefoon, altijd bereik en we mogen Louise altijd bellen voor onze problemen. Super gefocust op het verkeer weggereden, maar nog geen 10 minuten na vertrek zagen we al apenfamilies lag de weg lopen, dat belooft wat! Een vlotte rit naar Windhoek, en ingecheckt in Olive Luxury Suite, een schitterend ingericht design hotel.

's Avonds gegeten in Joe's Beerhouse, een tip van mijn collega Michael. Robinson Crusoe in een bierhal in Munchen! Ik had een mixed grill met kudu, oryx, zebra, krokodil en springbok, allemaal andere en verrassende smaken (kudu is het lekkerste, als ossehaas). De twee pullen bier maakten de dag compleet :P

1. Anneke en Paul:
    12 maart 2017
    Wat een geweldige start en kennismaking
    En de eerste beelden zijn prachtig. Geniet van al dat moois
  2. Bob:
    13 maart 2017
    leuk idee deze blog, groetjes papa
  3. Mirian:
    13 maart 2017
    Ik zie 2 gelukkige mensen op de foto's. Wat fijn dat jullie zo heerlijk aan het genieten zijn.